27. elokuuta 2017

MITÄ MUN ELÄMÄSSÄ TAPAHTUU?

Vaikka miltei joka postauksessa kerro ohimennen sen hetken kuulumiset, koen etten ole avannut teille kunnolla ja perinpohjin, miten mun elämässä menee. Jätän toki kaikista henkilökohtaisimmat asiat blogin ulkopuolelle, koska tänne ei ihan kaikki kuulu + haluan pitää blogin positiivisena paikkana, jonne kaikkien tunteiden vuodatus ei pääse (tätä varten on ihan paperia ja kynä..)
collage1
Kaikki on hyvin - mä oon terve, mun läheiset ja kaverit on kaikki hyvässä kunnossa ja tässä lähellä, jos heitä tarvitsen ♥ Tän lisäksi meidän pieni-iso perhe sai lisäystä ja musta tuli virallisesti täti pienen pienelle veljentyttärelle - tän vuoden kohokohta ihan ehdottomasti. Vaikka veli avovaimonsa kanssa asuukin omillaan, tää muuttaa meidänkin talouden elämää - ja painosanalla taloudellisesti muuttaakin, oon itse ihan hullaantunut vauvanvaatteisiin ja -tarvikkeisiin, voiko lahjoja antaa koskaan liikaa? :D

Hyvistä uutisista hieman toiseen suuntaan, nimittäin mun omaan kokemukseeni omasta blogista. Vaikka kesällä mun innostus ja motivaatio (sekä säännöllisyys) oli aika kohdillaan, musta tuntuu, että oon yhtäkkiä älyttömässä jumissa tän kanssa. Mitä haluan blogin kanssa tehdä? Minne suuntaan nyt pitäisi lähteä? Mitkä osa-alueet tarvitsisivat sen boostauksen ja muutoksen, että homma vierisi itsestään eteenpäin? Mitä mun pitäisi parantaa ollakseni entistä parempi?
  Oon käynyt vaihtoehtoja läpi koko kesän ja listannut ylös juttuja, joita haluan itse nähdä enemmän omassa blogissa. Enemmän asukuvia, se on ihan selvä, haluan itse inspiroida muita (siitä tulee vähän samanlainen tunne, kuin lahjan antamisesta). Enemmän ehkä diy-juttuja, how to style -postauksista puhumattakaan. Enemmän mun omia ajatuksia, jakaisin mun omia inspiraationlähteitä, yrittäisin olla yleisellä tasolla inspiroivampi. Niin, ja ehkä meikki- ja kauneusjuttuja, lookkeja ja rutiineja (videoina?). Lisäksi oon harkinnut myös englanniksi kirjoittamista, sekä kielitaidon parantumisen kannalta että ulkomaalaisten lukijoidenkin tavoittamiseksi.
  Olisin valmis laittamaan 100 + 1 prosenttia mun blogiin, mutta jokin mua estelee. Oon miettinyt oman blogini määritelmää - en koe olevani muoti- tai tyyliblogi, mutta lifestyle-blogi on taas liian laaja käsite. Mutta ehkä määrittelemättömyys on se mun juttu, voin vaihdella postauksien aiheita mieleni mukaan. Hmm.. Huomata saattaa, että oon monessa asiassa kahden vaiheilla, vähän hukassa, mutta silti mulla on suunta ylöspäin - kysymys vaan kuuluu, miten sinne päästään.
flowers
Tämä kesä on ollut aikuistumisen aikaa, jos ihan niin voisi sanoa. Toukokuussa täytettiin 18, jolloin omat laskut siirtyi mun nimiin, vettä vahvempaa sai laillisesti sekä ostaa että nauttia, ajokortti tuli ajankohtaisemmaksi ja sen saamisen kanssa menikin vähän suunniteltua kauemmin - parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Toisin sanoen sain kortin viime keskiviikkona, kolmannen inssin jälkeen, kolmas kerta toden sanoo :D Aika jännä tunne, että oon lain mukaan aikuinen, mutta henkisesti tuntuu edelleen pieneltä ja nuorelta, ne ei jotenkaan sovi yhteen :D Hirveästi ollaan vitsailtu muutosta pois kotoa, mutta ei tässä mene montaakaan vuotta, kun se onkin jo edessä. Niin olinko mä sittenkään valmis tähän? En... :D

Viimeisen lukiovuoden alkaessa rupeaa aikuistumisen ohella painostamaan myös kirjoitukset - lupaan, etten pysty olemaan tästä aiheesta hiljaa seuraavaan 10 kuukauteen. Sekä innostus ja stressi, jännitys ja haikeus yhden aikakauden loppumisesta (kyllä, tää on jo mielessä, haha) saa vähän sekavat fiilikset lähitulevaisuudesta. Mulla ei edelleenkään ole selkeää suunnitelmaa lukion jälkeiselle elämälle, mutta välivuosi olisi tällä hetkellä ykkössijalla - ellen kerkeä vielä kokemaan valaistumista unelma-ammatista ja lähde jo vuoden päästä opiskelemaan, who knows.
  Ei pitäisi miettiä noinkaan pitkälle, hyvä kun sisäistän, että koulukoulua ja kunnon opiskeluakin on jäljellä vain puoli vuotta, kunnes kolmannen jakson jälkeen lähdetään lukulomalle... Apua!!
collage2
Eli yhteenvetona; kaikki on hyvin, oon innoissani mitä tuleman pitää ja yritän tän paineen alla keskittyä vähän blogiinkin (varsinkin kun työt loppuivat nyt väliaikaisesti). Yritän pitää omat negatiiviset ajatukset poissa, mutta tätä postausta lukuunottamatta pitkät blogitekstit jää vähän tauolle - kirjoittaminen on tökkinyt ihmeen paljon viime viikkoina. 

Kertokaa teijänkin kuulumisia, olisi kiva päästä lukemaan, mitä siellä puolen ruutua tapahtuu! :) Ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa

6 kommenttia :

  1. Itselläkin on päässä pyöriny samat ajatukset omasta blogista. Ensin tuli kauhea tyhjyys tämän viikon postausten kohdalla, kun mitään en ollut suunnitellut. Sitten aloinkin miettimään mitä omalta blogiltani tahdon. Vielä se tosin on hiukan hämärän peitossa, mutta joitain ideoita on kyllä pinnalla :)
    btw tosi ihanat kuvat valkkasit tähän postaukseen :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toivottavasti löydät taas sen morivaation ja inspiksen, sitä mäkin vähän odottelen :) mutta aina ei voi sujua, haha, kyllä tää tästä! ja kiitos, ihanaa kuulla etten ole ainut joka painii vähän samanlaisten ongelmien kanssa <3

      Poista
  2. Paljon onnea tädiksi tulemisesta! On kyllä niin ihana, kun sukuun syntyy vauva ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos hurjasti! <3 ja niinhän se on, tämäkin kun oli ensimmäistä laatuaan meidän sisaruksien keskuudessa, niin onhan se aika iso juttu!

      Poista
  3. Mulla on jännityksen täyteinen elokuu takana kun ensin jännitin soveltuvuuskokeita, sen jälkeen tulosten tulemista (pääsin kouluun!) ja sen jälkeen sitten uudelle paikkakunnalle muuttoa. Kaikki on kuitenkin sujunut ilman mitään sen suurempia ongelmia ja nautin täällä uudella paikkakunnalla asumisesta erittäin paljon ja uusi koulukin on tosi jees :D Voisi siis sanoa, että tällä hetkellä kuuluu aika hyvää. Tosi ihania kuvia ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. huhhuh, voin kuvitella minkälaisen jännityksen pyörteessä oot elänyt! mutta onnea kouluun pääsystä, upeeta <3 tsemppiä myös tulevaan, hyvä että jo nyt viihdyt uudella paikkakunnalla :)

      Poista

Kommentit ovat aina tervetulleita - ja vastaan jokaiseen niin pian kuin pystyn. ♥