16. elokuuta 2017

MEIKKIHUOMIOT

En oo hirveän usein joutunut pettymään meikkituotteisiin näitä lukuunottmatta, mutta tässä ihan viikon parin sisällä oon tehnyt muutamat huomiot jo kauan käyttämistäni tuotteista. Osa yllätti ihan yhtäkkiä, osalle oon yrittänyt antaa mahdollisuuden toisensa jälkeen, mutta joutunut toteamaan ettei ne ole mua varten. 
beautystuff
review eyeliners
Mainitsinkin tässä postauksessa allergisesta reaktiosta, jonka todennäköisesti sain käyttämästäni ripsiliimasta ja jonka vuoksi silmäni vuosi kokonaisen illan melkein jopa pilaten juhlat omalta osaltani. Kyseessä oli Kiss Haute Couturen ripsiliima. Ostin nää kyseiset ripset vähän hädässä ja oon niihin ollut erittäin tyytyväinen. Ensimmäisellä kerralla käytin kuitenkin Eyeluren ripsiliimaa eikä ongelmaa ollut nimeksikään - ripset pysyivät päässä eikä silmät ärsyyntynyt, vaikka silloinkin oli piilarit päässä. 
  Nyt käytin tän merkin ripsiliimaa ekaa kertaa, ripset toista kertaa käytössä. Huomasin jo laittaessani, ettei liima meinaa pitää ulkokulmasta ja samalla huomasin, että toinen silmä vuotaa. Ajattelin sen menevän ohi, mulla nyt vuotaa silmät aina silloin tällöin meikkiä tehdessä.. :D Meni kuitenkin pari tuntia eikä silmä ollut parantunut ollenkaan, vuotaminen enemmänkin voimistui ja juhlissa sainkin korjailla eyelineria kokoajan. 
beauty
Samaa tarinaa jatkaakseni, tänä kyseisenä iltana olin laittanut mun luottoeyelineria - Essencen Super Precious Eyelineria, joka on vedenkestävää. Tää on palvellut mua monet kerrat niin kesän kuumuudessa kuin kovassa menossa, enkä oo ikinä törmännyt suttaantumiseen tai pigmentin katoamiseen. Silmän vuotamisen takia tää kuitenkin suttaantui eikä mulla ollut minkäänlaista concealeria mukana korjatakseni tilanteen. Onneksi olin tehnyt pienen smokey eyen, niin tää suttaantuminen ei ihan hyppinyt silmille, mutta omaa oloa se ei parantanut. Tällä hetkellä tää eyeliner on kyseenalaistettu, joten jos teillä on vinkkejä vedenkestävään ja pigmenttiseen eyelineriin, jolla en helppo tehdä niin ohuet kuin paksutkin rajaukset niin äkkiä kommenttiboxiin, kiitos!!
glowup
Niin ylistetty primer, Benefitin The Porefessional sai mutkin innostumaan silloin ensimmäisellä kerralla. En vakuuttunut. Oon nyt muutaman kuukauden ajan antanut tälle silloin tällöin mahdollisuuden, joutuen lopulta myöntämään, etten löydä tästä sitä hohtoa. Toki mun kasvojen ihosta tulee pehmeä ja tasainen, mutta se onkin ainoa, mitä tää tökötti mulle tekee - mä tosin haen primerilta myös meikin pohjustusta kaiken tasaamisen lisäksi. Onneksi tää on testipakkaus, niin tän voi vielä käyttää loppuunkin.

Toinen ylistetty - ja mulle henkilökohtaisesti myyjän suosittelema - tuote, Nyxin Dewy Finish Setting Spray. Rakastin sitä mattaversiota, se vei mun meikkaamisen ja meikin ihan uudelle tasolle. Kesän ajaksi ajattelin tän dewy finishin olevan ihan täydellinen, se pitäisi meikin paikoillaan, mutta samalla toisi kivan hehkun. Noh, aina ei mee niinkuin strömsössä, tää ei nimittäin oo näinä kuukausina pitänyt mun meikkiä ollenkaan paikoillaan. Kuivasta ihosta huolimatta mun otsa ja nenänpielet on helposti rasvoittuvia ja alan kiiltämään alle aikayksikön, jos en ns. aseta meikkiä paikoilleen. Täytyy palata takaisin mattaversioon, siinä tuote, josta en tästä lähin luovu!
makeupthings
Aina siitä lähtien, kun eyelinerit saapuivat mun meikkipussiin, oon ollut näiden tussien kannalla. Niin helppokäyttöisiä, ohuita ja tarkkoja, ei tarvitse huolehtia, että tuotetta tulisi liikaa tai liian vähän. Ainoa, mikä harmittaa, on se että nää kuivuu älyttömän nopeasti ja kokoajan saisi olla ostamassa uutta. Nyt käytän näitä vain ns. rajauksen rajojen piirtämiseen ja täytän sen sitten sellaisella dippimäisellä linerilla. 
  Oon myös löytänyt sellaisen makeup hackin, joka on aina silloin tällöin pelastanut mut. Jos tussi kuivuu liikaa kesken eyelinerin piirtämisen, saatan dipata itse tussin dipattavaan eyelineriin - oon kuitenkin loppujen lopuksi niin kömpelö sen siveltimen kanssa, että kannatan tussi-eyelinereita varmaan hautaan saakka!
makeup
Sellaisia huomioita tällä kertaa, onko teillä joitakin samoja mietteitä? Entä onko jokin tuote, joka on kunnolla yllättäny teidät negatiivisesti tai positiivisesti? :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita - ja vastaan jokaiseen niin pian kuin pystyn. ♥