19. kesäkuuta 2016

BODY POSITIVITY

Kesä on vihdoin täällä!
  Samoin on myös biksut ja uimapuvut, lyhyet shortsit ja crop topit - sekä niiden tuomat itsetuntopaineet. Ainakin omasta puolestani voin allekirjoittaa ajatukset bikineissä ihmsten nähden. Eikä ne ole mitään lemppareita...
  Oon tuskaillut itseni ja itsetuntoni kanssa niin kauan kuin jaksan vain muistaa, yleensä syynä on just ollut mun oma vartaloni - ja tietty, sen epäkohdat. Muistan ajatelleeni yläasteen alussa olevani liian painava, liian lyhyt, liian iso...
body
Vähitellen varsinkin lukion ykkösvuoden aikana opin katselemaan itseäni toisesta näkökulmasta - siitä positiivisesta, jolla nähdään kaikki mitä mulla jo on, eikä mitä multa puuttuu. Huomasin jossain vaiheessa kiinnittävän huomiota enemmän kurvikkaisiin naisiin kuin laihoihin, joka samalla kohotti omaa itsetuntoani, koska ne muistutti vähän mua...
  Muistattehan sen thigh gap -villityksen, jolloin ihannoitiin reisien väliin jäävää rakoa? Tällä hetkellä sitä muistellessa mun täytyy vähän kurtistaa kulmiani, koska ei helvetti, miten naurettavalta koko ajatus tuntuu. Eihän sillä nyt oikeasti ole väliä, hankaako ne reidet yhteen kävellessä vai ei... Oli jalat sitten paksut tai ohuet, pitkät tai lyhyet, ne kuuluu sulle ja ne on osa sua.
  Jokaisellahan on myös oma ruumiinrakenteensa ja geeninsä, jotka vaikuttavat ulkonäköön. En nyt tarkoita, että ne terveelliset elämäntavat ja liikunta voisi heittää katuojaan ja perustella omaa vartaloaan pelkästään geeneillä, vaan kaikilla ei välttämättä ole niin sanottuja mahdollisuuksia näyttää täysin ympärillä myllääviltä kauneusihanteilta. Siinä, missä toiset ei liho, ei toiset taas välttämättä laihdu - ainakaan samalla tavalla ja se on niin normaalia, kuin voi vain olla. 
body2
Jos en itse ole täysin väärässä, ei tällä hetkellä edes ole sellaista yhtä ja selkeää kauneusihannetta. Sosiaalisessa mediassa näkyy niin kurvikkaita kuin hoikkiakin, pitkiä ja lyhyitä, tummia ja vaaleita... Mulle se ainakin antaa kuvan, että 'oikeaan' suuntaan ollaan menossa - kaikki saa näyttää just siltä kuin haluaa ja just siltä, kuin itseltä tuntuu, välittämättä muista. 
  Tän takia mä ainakin aion ottaa ilon irti kesävaatteista, pukea sen crop topin tai lyhyet shortsit - koska mä voin. Koska mä näytän hyvältä, jos musta tuntuu hyvältä just ne vaatteet päällä. Aion näyttäytyä bikineissä, koska se, miltä mä näytän, oon just minä, eikä kukaan muu. 

Vaikka joku sanoisi mitä, me ollaan tälläsiä kuin ollaan ja sellasena ihan hemmetin upeita. ♥

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommentit ovat aina tervetulleita - ja vastaan jokaiseen niin pian kuin pystyn. ♥