7. maaliskuuta 2015

BEAUTY HACKS X 5

Mä oon jo kauan halunnut toteuttaa life hacks -postauksen, vaikka nämä kaikki varmasti löytyvätkin jo netin ihmeellisestä maailmasta (youtube). Päätin kuitenkin kertoa omia lemppareitani, joita tulee käytettyä arkielämässä aika useinkin. Onko teillä käytössänne life hacksejä (mulla lyö nyt tyhjää, kun yritän miettiä järkevää suomennosta...)?
lifehackh
1. Kuivan kynsilakan varmistus tapahtuu itselläni loppupeleissä erittäin yksinkertaisesti. Jos kokeilen varovaisesti sormella juuri lakattua kynttä, se saattaa vaikuttaa kuivalta, vaikkei oikeasti ole. Siksi varovaisesti kokeilen kynsiä yhteen, ja jos tahmaisuutta ei tunnu, varmistan vielä hankaamalla niitä hellästi toisiaan vasten - jos kynnet liukuu nätisti, niiden voisi sanoa olevan täysin kuivat ja elämää voi taas jatkaa ilman huolta lakan pilaamisesta. 

2. Huulten kuorinta on ollut mulle erittäin tärkeää varsinkin näin talviaikaan. En ole koskaan uskaltanut kokeilla mitään ihonkuorinta-aineita huuliin, koska en tiedä miten ne vaikuttaa huulten herkkään ihoon. Oon kuitenkin löytänyt itselleni sopivan tavan, joka tapahtuu sähköhammasharjaa käyttäen. Hampaiden pesun jälkeen huuhtelen harjan ja alan varovaisesti, pyörivin liikkein harjaamaan huuliani. Tää tapa poistaa lerpakkeita sun muita, tehden huulista pehmeät ja isomman näköiset ja jopa huulten väri näyttää terveemmän punakalta. Sen jälkeen ei tarvita muuta kuin reilusti huulirasvaa!
lifehack
3. Valkoisten kenkien puhdistus. Tosi monet pesevät valkoisia kenkiään kloritella ja myös mä lukeudun näihin ihmisiin. Mutta jos oot vain puhistamassa kenkien valkoisia kumiosia (kuten pohjia), ei kannata tuhlata kloritepulloa ja kokonaista päivää kenkien valkaisuun. Sen saa tehtyä ihan viidessä minuutissa kynsilakanpoistoainetta ja vanutuppoa käyttäen. Sitten vaan hankaamaan! Multa lähti helposti ihan pinttyneemmätkin kuratahrat, kun käytti vähän kärsivällisyyttä ja oonkin ajatellut käydä kaikki vaaleat kengät tällä tavalla läpi ennen kesää.
lifehackk
4. Kaikki tytöt ovat varmasti edes kerran törmänneet tilanteeseen, kun olisi aika sheivata sääret, mutta sheivausvaahto/-geeli näyttää loppuneen, vai kuinka? Oon jo vuoden päivät käyttänyt hoitoainetta silloin tällöin sheivaukseen. Vartalosaippua tai shamppoo ovat huonoja vaihtoehtoja sijaistamaan sheivausainetta, koska ne kuivattavat ihoa, mutta hoitoaine päinvastoin kosteuttaa eikä aiheuta näppyjä tai ihon ärtymistä.

5. Kulmavaha loppunut? Tai jäänyt kotiin ja kulmat ovat päivän mittaan alkaneet sojottamaan vähän jokaiseen ilmansuuntaan? Onneksi me kaikki varmaankin kannamme huulirasvaa mukanamme. Levitä mieluiten väritöntä (tai sitten varovaisesti värillistä) huulirasvaa sormenpäällä kulmakarvoihin, jolloin saat ne taas pysymään ojossa. Varsinkin punaisten huuliravojen kanssa kannattaa olla varuillaan, ettei tule levittäneeksi liikaa - oon ihan varma, että mulla oli pinkkiin sävyyn taittavat kulmat joskus, kun löysin tämän vinkin ja kokeilin sitä. Tai sitten se olin vaan minä, koska en ainakaan mitään huomautuksia siitä saanut, haha!
lifehackk
Löytyikö mitään aivan uusia kauneusvinkkejä vai olivatko kaikki jo ennaltaan tuttuja? 

2 kommenttia :

  1. Anonyymi7/3/15 16:54

    Hyviä vinkkejä ihan arkielämään - eli tosi hyödyllinen postaus :-)!

    Käsittääkseni olet tilannut Nellyn sivuilta mekon...? Osaatko neuvoa, että miten ne koot menee? :-) Että tilasitko minkä koon (haha toivottavasti ei ole liian tyhmä kysymys) ja miten pitkä olet? Itse olen (ainakin luultavasti) tilaamassa sieltä mekkoa, mutta arveluttaa ne koot, toki voihan sen palauttaa mutta kivempihan se ois kerralla saaha oikee koko heh :-D

    Toivottavasti ei tullut liikaa kysymyksiä kerralla :p Hyvää viikonloppua! :-)

    VastaaPoista
  2. kiitos! tykkään hirveesti katsoa esim youtubesta life hacks -videoita ja tottakai piti omakin osuus julkaista. :-D

    joo, tilasin Nellyltä mekon viime kesänä mun rippijuhliin - tai itseasiassa tilasin parikin mekkoa. otettiin musta mitat ja kaikki mutta ne ei vastannut mekkojen kokoja yhtään (mun rippimekko olisi kokotaulukon perusteella pitänyt olla L, noh se on XS) joten en ite ainakaan luottaisi niihin. Me katottiin vähän sillä perusteella, minkä kokonen malli oli ja mitä kokoa sillä oli päällä. Ite oon 162cm. kannattaa myös huomioida mekon periksi antavuus, jos mekko ei näytä venyvän suuntaan tai toiseen, kannattaa olla vähän tarkempi, mutta jos mekossa olisi esim nyörit, ei se haittaisi vaikka vähän isompi tai pienempi mekko olisikin :-) en tiedä mitä muita vinkkejä voisin antaa, mutta jos hirveen epävarma olo tulee niin kannattaa vaan varautua palautukseen tai tilata sama mekko kahdessa koossa. :-)

    hyvää viikonloppua sinnekkin!

    VastaaPoista

Kommentit ovat aina tervetulleita - ja vastaan jokaiseen niin pian kuin pystyn. ♥